ANDROSinfo ?? Portal t?? ??????
Friday 06-12-2024
ANDROS   ΑΡΧΙΚΗ     EDITORIAL         ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ         ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ     ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   Το ANDROSinfo στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ANDROSinfo in ENGLISH ANDROSinfo en FRANCAIS ANDROSinfo in DEUTSCH ANDROSinfo in ITALIANO ANDROSinfo en ESPANOL
ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2009





ANDROS BATSI Ανδρος. Ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια στο Μπατσί, διαμονή καταλύματα διακοπές στην ’νδρο ANDROS www.ANDROSinfo.gr

Περιεχόμενα:

  • Δ.Κ.Ε.Δ.Α - ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ.
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΙΓΑΙΟΠΕΛΑΓΙΤΙΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ - "Aegean Cuisine".
  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΛΤΑΜΠΕΣ - Αυτοδιοίκηση - Αποκέντρωση η μόνη λύση.
  • ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΘΙΟΥ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ»
  • Ξεκινά η συζήτηση για τον «Καποδίστρια 2»


  • ANDROSinfo

    Δείτε πόσοι σύμβουλοι εκλέγονται και που με την εφαρμογή του Καποδίστρια στην Άνδρο.

    Δημοτική Ενότητα Ανδρου Πληθυσμός: 4107 — εκλέγονται 11 Δημοτικοί Σύμβουλοι (από 27 συνολικά)
    Δημοτική Ενότητα Κορθίου Πληθυσμός: 2547 — εκλέγονται 7 Δημοτικοί Σύμβουλοι (από 27 συνολικά)
    Δημοτική Ενότητα Υδρούσας Πληθυσμός: 3355 — εκλέγονται 9 Δημοτικοί Σύμβουλοι (από 27 συνολικά)

    Δημοτική Κοινότητα Ανδρου Πληθυσμός: 1801 — εκλέγεται συμβούλιο με 5 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Αποικίων Πληθυσμός: 289 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Βουρκωτής Πληθυσμός: 87 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Λαμύρων Πληθυσμός: 380 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Μεσαριάς Πληθυσμός: 896 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Πιτροφού Πληθυσμός: 305 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Στενιών Πληθυσμός: 349 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Καππαριάς Πληθυσμός: 207 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Κορθίου Πληθυσμός: 730 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Κοχύλου Πληθυσμός: 234 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Ορμου Κορθίου Πληθυσμός: 923 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Παλαιοκάστρου Πληθυσμός: 302 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Συνετίου Πληθυσμός: 151 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Αμόλοχου Πληθυσμός: 69 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Ανω Γαυρίου Πληθυσμός: 106 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Απροβάτου Πληθυσμός: 306 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Αρνης Πληθυσμός: 152 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Βιταλίου Πληθυσμός: 52 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Δημοτική Κοινότητα Γαυρίου Πληθυσμός: 1069 — εκλέγεται συμβούλιο με 5 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Κατάκοιλου Πληθυσμός: 144 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Μακροτάνταλου Πληθυσμός: 258 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Μπατσίου Πληθυσμός: 971 — εκλέγεται συμβούλιο με 3 μέλη
    Τοπική Κοινότητα Παλαιόπολης Πληθυσμός: 157 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος
    Τοπική Κοινότητα Φελλού Πληθυσμός: 71 — εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος



    ANDROSinfo

    Δ.Κ.Ε.Δ.Α - ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ

    Χώρα Άνδρος 84500, τηλ: 2282022021 fax:2282022293 email:dhm505@otenet.gr

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

    Συνεχίζεται η λειτουργία της Μονάδας Βοήθεια στο Σπίτι του Δήμου Άνδρου, η δράση της οποίας στοχεύει στην παροχή οργανωμένης και συστηματικής πρωτοβάθμιας κοινωνικής φροντίδας σε μη αυτοεξυπηρετούμενους πολίτες (ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία), προκειμένου να παραμείνουν στο φυσικό οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον και να βελτιώσουν την ποιότητας ζωής τους.

    Προτεραιότητα δίδεται στα άτομα που:
    * Διαβιούν μοναχικά ή είναι εγκαταλελειμμένοι
    * Χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα
    * Δεν εξυπηρετούνται πλήρως
    * Δεν έχουν επαρκείς οικονομικούς πόρους

    Οι υπηρεσίες της Μονάδας παρέχονται δωρεάν στο σπίτι των εξυπηρετουμένων και αφορούν στην πρόληψη και αποκατάσταση των βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

    Ειδικότερα, η παρεχόμενη βοήθεια καλύπτει (ενδεικτικά):
    * ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ: Νοσηλευτική βοήθεια, πρώτες βοήθειες, μέτρηση αρτηριακής πίεσης, ενεσοθεραπεία, συνεργασία με τον/τους ιατρούς του επωφελούμενου και τους ιατρούς του Κέντρου Υγείας, συνοδεία των ηλικιωμένων και ανήμπορων ατόμων στο Κέντρο Υγείας
    * ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΧΩΡΟΥ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ: Φροντίδα για τις απλές καθημερινές δουλειές, μέριμνα για την σίτιση και την τήρηση της υγιεινής του ατόμου και του χώρου, εξωτερικές εργασίες (προμήθεια ειδών πρώτης ανάγκης, φαρμάκων και τροφίμων, πληρωμή λογαριασμών κ.τ.λ.)
    * ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: Βοήθεια σχετικά με θέματα ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, οικονομικά, διαμεσολάβηση στις αρμόδιες υπηρεσίες και προστασία των δικαιωμάτων των επωφελούμενων. Ψυχολογική στήριξη και συντροφιά στα μοναχικά άτομα. Ευαισθητοποίηση της οικογένειας και του ευρύτερου περιβάλλοντος. Η μονάδα «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ» του Δήμου Άνδρου λειτουργεί αδιάλειπτα από τον Οκτώβριο του 2002. Μέχρι σήμερα έχει προσφέρει τις υπηρεσίες της σε περισσότερα από 100 άτομα η πλειοψηφία των οποίων διαμένουν στα χωριά του Δήμου και συνεχίζει να προσφέρει βοήθεια σε άτομα που χρήζουν ειδικής φροντίδας.

    Ζητάμε τη συνεργασία σας στη συλλογή πληροφοριών και στον εντοπισμό των ατόμων που έχουν ανάγκη των υπηρεσιών του προγράμματος. Κάθε ενδιαφερόμενος ή μέλος του οικογενειακού και κοινωνικού περιβάλλοντός του, μπορεί να λάβει περισσότερες πληροφορίες στo τηλέφωνo της Δ.Κ.Ε.Δ.Α.: 22820-22021.

    Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από Εθνικούς Πόρους και 50% από το ΕΤΠΑ

    Αρχή σελίδας
    ANDROSinfo
    Πρόγραμμα προβολής της αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας.

    Ειδικό πρόγραμμα για την προβολή της αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας με τον τίτλο Aegean Cuisine θέτει σε εφαρμογή το Κέντρο Επιχειρηματικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΚΕΤΑ) Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της συνεχούς του προσπάθειας για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.

    Το πρόγραμμα Aegean Cuisine υλοποιείται με τη στήριξη και τη στενή συνεργασία των Επιμελητηρίων Δωδεκανήσου και Κυκλάδων. Περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις που θα συμβάλλουν στη διάδοση της αυθεντικής αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας τόσο στα νησιά όσο και ευρύτερα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, θα προάγουν την εκπαίδευση των επαγγελματιών και θα παρέχουν υποστήριξη σε θέματα marketing.

    «Βλέπουμε μεσογειακές χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία να χρησιμοποιούν εδώ και πολλά χρόνια την πλούσια γαστρονομική τους κληρονομιά ως εργαλείο για την ενίσχυση της εξαγωγικής και τουριστικής δραστηριότητας», εξηγεί ο κ. Γιώργος Καλώστος, Διευθυντής του ΚΕΤΑ Νοτίου Αιγαίου. Σε δηλώσεις του τόνισε επίσης τα εξής:

    «Στα νησιά του Αιγαίου διαθέτουμε ένα αντίστοιχο κεφάλαιο που έχουμε ελάχιστα αξιοποιήσει. Πιστεύουμε ότι στο πλαίσιο του νέου αυτού προγράμματος θα πρέπει να προβάλουμε την ιδιαίτερη γαστρονομική παράδοση του Αιγαίου στον Έλληνα και Ευρωπαίο καταναλωτή και να βοηθήσουμε τόσο τους παραγωγούς τροφίμων, οίνου και ποτών όσο και τις τουριστικές επιχειρήσεις που αποτελούν πρεσβευτές της κουζίνας του Αιγαίου να επιτύχουν καλύτερα εμπορικά και οικονομικά αποτελέσματα και να επεκταθούν σε νέες αγορές.»

    Η πρώτη φάση του προγράμματος Aegean Cuisine, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τον Ιούνιο του 2008, περιλαμβάνει έναν κύκλο συναντήσεων με φορείς, επιχειρηματίες και επαγγελματίες στα νησιά Ρόδος, Ίος, Ανδρος, Σύρος, Κως, Αστυπάλαια, Σαντορίνη, Νάξος Τήνος, Πάρος, Λέρος, Κάλυμνος, Πάτμος, Μύκονος, Αμοργός, Σίφνος, Μήλος και Κάρπαθος.

    Στη Ρόδο, την Τρίτη, 8 Απριλίου 2008, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση.

    Σε αυτές τις συναντήσεις θα καταγραφούν οι σκέψεις, ιδέες και προτάσεις όσων ασχολούνται επαγγελματικά με την κουζίνα και την παραγωγή τροφίμων, οίνου και ποτών γύρω από το θέμα της επικοινωνιακής και εμπορικής ανάδειξης της αιγαιοπελαγίτικης γαστρονομίας. Επίσης θα συγκεντρωθούν πληροφορίες για κάθε σημαντική πτυχή της τοπικής γαστρονομίας όπως λ.χ. τυπικές συνταγές κάθε νησιού, τα πλέον αντιπροσωπευτικά προϊόντα τροφίμων και ποτών, θέματα λαογραφίας και παραδόσεις που συνδέονται με το γαστρονομικό πολιτισμό κοκ.

    Οι ειδικότεροι στόχοι του προγράμματος Aegean Cuisine είναι:
    * Να επιβραβευτούν όλοι οι επαγγελματίες και επιχειρηματίες - εστιάτορες, καταστηματάρχες, παραγωγοί και ξενοδόχοι - που πρεσβεύουν με υψηλό επαγγελματισμό και με πολύ μεράκι την ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα των νησιών μας.
    * Να τονωθεί ο εξαγωγικός προσανατολισμός των επιχειρήσεων παραγωγής τροφίμων, οίνου και ποτών
    * Να βοηθηθούν έμπρακτα οι παραγωγοί από το χώρο των τροφίμων, του οίνου και των ποτών στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και στην προβολή των επισκέψιμων χώρων παραγωγής
    * Να υποστηριχθεί η καλύτερη δυνατή εμπορική αξιοποίηση των προϊόντων που βγάζει η γη και η θάλασσά μας
    * Να γίνουν γνωστά - τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες των νησιών - εκείνα τα καταστήματα, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία και τα κέντρα εστίασης κάθε μορφής που προσφέρουν γαστρονομία με αυθεντικό χαρακτήρα και υψηλή ποιότητα
    * Να ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού με επίκεντρο το γαστρονομικό πολιτισμό του Αιγαίου

    ΑΠΕ-ΜΠΕ Κείμενο: Λ. Μαστή 11-4-2008

    Αρχή σελίδας
    ANDROSinfo ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΛΤΑΜΠΕΣ
    Αυτοδιοίκηση - Αποκέντρωση η μόνη λύση


    Η Αυτοδιοίκηση σ΄ όλα τα σύγχρονα κράτη λειτουργεί ως μοχλός σχεδιασμού και υλοποίησης της ανάπτυξης της χώρας. Είναι η μόνη μορφή διοίκησης που εξασφαλίζει την αμεσότητα και διαφάνεια στις σχέσεις κράτους – πολίτη. Τα σύγχρονα κράτη της Ευρώπης έχουν απεγκλωβίσει από χρόνια την αυτοδιοίκηση από την οικονομική εξάρτησή της από το κράτος και της έχουν αναθέσει αρμοδιότητες διαχείρισης πρωτευόντων υποθέσεων. Οι σύγχρονοι αυτοδιοικητικοί θεσμοί πρέπει να λειτουργούν ως ένα ζωντανό και δημιουργικό κύτταρο συμμετοχής, πρωτοβουλιών και δράσεων των τοπικών κοινωνιών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν αυτοτελώς στις μεγάλες σύγχρονες προκλήσεις που αφορούν στην ανάπτυξη, στην απασχόληση, στο περιβάλλον, στην ποιότητα ζωής, στην κοινωνική πολιτική, στην παιδεία, στην υγεία, στον πολιτισμό, στις μεταφορές, στη νέα γενιά και τον αθλητισμό, στις νέες τεχνολογίες, στους μετανάστες.

    Δυστυχώς μέχρι σήμερα στην Ελλάδα όλες οι μελέτες που εκπονούνται και τα νέα μέτρα που εξαγγέλλονται για όλη τη χώρα και δη την περιφέρεια είναι αποτέλεσμα σκέψεων και συσκέψεων σε κλειστά γραφεία που βλέπουν την πλατεία Συντάγματος κάτω από το γκρίζο νέφος των καυσαερίων, αιτία άλλωστε που το σύγχρονο ελληνικό κράτος βιώνει τη σημερινή παθογένεια, τη μη αναστρέψιμη που είναι αποτέλεσμα της υπερσυγκέντρωσης εξουσιών. Είναι αυτονόητο ότι η υπερσυγκέντρωση κάθε μορφής εξουσίας μέσα σε λίγα τετραγωνικά της πλατεία Συντάγματος και η εξίσου προώθηση όλης της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης αυτού του τόπου είναι αρρώστια. Για το λόγο αυτό εάν δεν γίνει κάτι που να θεωρηθεί επανίδρυση όχι στα λόγια αλλά στην πράξη δεν υπάρχει μέλλον. Η επανίδρυση έχει μόνο ένα νόημα την “αποκέντρωση”, εάν δεν γίνει τώρα η ουσιαστική αποκέντρωση που δεν έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, θα κινδυνεύσουμε ως κράτος και ως έθνος.

    Εάν θέλουμε να μιλάμε για μία Ελλάδα του 2008 που ανήκει εδώ και χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα θα πρέπει να κατοχυρώσουμε την άμεση Δημοκρατία των πολιτών μας. Θα πρέπει να κατοχυρώσουμε τη Δημοκρατία όχι μόνο μέσα στα πολλά θεσμικά όργανα που το ένα ελέγχει το άλλο, αλλά μέσα στο καθένα όργανο όπου οι αποφάσεις διοίκησης και ανάπτυξης θα πρέπει να λαμβάνονται δημοκρατικά και συνεπώς κανένας λόγος δεν θα υπάρχει για αντιπαλότητες αφού τα θεσμικά όργανα όποιος και να τα εκπροσωπεί θα έχουν διακριτούς ρόλους και αρμοδιότητες και άλλωστε το μόνο που τους επιβάλει το Σύνταγμα είναι να δρουν συμπληρωματικά.

    Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με σύγχρονους αυτοδιοικητικούς θεσμούς που δρουν σε κάθε επίπεδο και στους οποίους συμμετέχουν όλες οι παραγωγικές ομάδες του τόπου από το μικρότερο (χωριό, επαρχία) στο μεγαλύτερο (νομός, περιφέρεια). Απαιτείται λοιπόν αυτοτελής και πλήρης παρουσία της Διοίκησης με εξειδικευμένους θεσμούς & διοικητικά όργανα στο σύνολο του ελλαδικού χώρου με στόχο την επιτόπου εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών χωρίς την ανάγκη μετακίνησης. Χρειάζεται ένας συνολικός επανασχεδιασμός και αναδιοργάνωση του κράτους ούτως ώστε το πολιτικό μας σύστημα και οι κοινωνικές μας δυνάμεις να απελευθερωθούν δυναμικά από μια συγκεντρωτική, γραφειοκρατική, πελατειακή και μη αποτελεσματική κεντρική διοίκηση που έχει οδηγήσει σε μαρασμό το μέγιστο τμήμα του ελληνικού χώρου και πληθυσμού. Σήμερα είναι πρώτιστη ανάγκη, η Αυτοδιοίκηση να αποδεσμευτεί από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της κεντρικής διοίκησης και βεβαίως να διασφαλίσει τους απαιτούμενους πόρους και αρμοδιότητες.

    Το ζήτημα της ορθής, αποκεντρωμένης και αποτελεσματικής λειτουργίας της Αυτοδιοίκησης είναι ζήτημα δημοκρατίας, ανάπτυξης, κοινωνικό, εθνικό. Η διατήρηση ζωντανής της δυσπρόσιτης και νησιωτικής ελληνικής περιφέρειας είναι αδήριτη εθνική ανάγκη προστασίας του εθνικού χώρου. Για να έχει ελπίδες να συμβεί αυτό θα πρέπει οι μειονεκτούσες αυτές περιοχές να στηριχθούν αναπτυξιακά σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και για να γίνει αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε από ένα πλήρες σύστημα σύγχρονης αυτοδιοίκησης μέχρι και τον τελευταίο θύλακα της επικράτειας.

    Βασικές προϋποθέσεις για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί αυτός ο στόχος, είναι η αναβάθμιση του θεσμού των αιρετών οργάνων, η οικονομική αυτοτέλεια, η αποδέσμευση από το ασφυκτικό γραφειοκρατικό και αναχρονιστικό κεντρικό κράτος, η ενίσχυση του δημοκρατικού προγραμματισμού, των άμεσων συμμετοχικών διαδικασιών που επιτρέπουν να διαμορφώνουμε συνειδήσεις και ενεργούς πολίτες.

    Απαιτούμενη λοιπόν είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας του β΄ βαθμού στην Περιφέρεια γιατί συγκριτικά οι σχέσεις κράτους – πολίτη καλύπτονται σήμερα από το β΄ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά το 60%. Με την μετεξέλιξη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση ώστε να καλύπτει και τις αρμοδιότητες που σήμερα έχει η Περιφέρεια, οι ανάγκες των πολιτών και δη των νησιωτών θα καλύπτονται σχεδόν κατά 100%.

    Ο β΄ βαθμός αυτοδιοίκησης θα πρέπει να έχει σαφείς, σταθερές και διακριτές αρμοδιότητες σε σχέση με την κεντρική εξουσία, αρμοδιότητες που να επιτρέπουν την ουσιαστική παρέμβαση στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και στην προοπτική της ανάπτυξης.

    Αυτές οι αρμοδιότητες θα πρέπει να συνοδεύονται από τους απαραίτητους πόρους και το κατάλληλο, επιστημονικό προσωπικό ώστε να έχουν πραγματικά αντίκρισμα.

    Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση θα σχεδιάζει, θα προγραμματίζει και θα υλοποιεί περιφερειακές αναπτυξιακές πολιτικές καθώς και την περιφερειακή εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών, με εξασφαλισμένους τους αναγκαίους και οικονομικούς πόρους και δυνατότητες αυτόνομης χάραξης και εφαρμογής πολιτικών για την προσέλκυση επενδύσεων και περιφερειακή ανάπτυξη. Σ΄ αυτό το πλαίσιο οι σημερινές Νομαρχίες και τα Επαρχεία μπορούν να λειτουργήσουν ως αποκεντρωμένοι σε κάθε νομό δημοκρατικοί θεσμοί της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Κρατικές αρμοδιότητες που εκ του Συντάγματος δεν αποκεντρώνονται μπορούν να ασκηθούν σε επίπεδο Περιφέρειας με αποσυγκεντρωμένες κρατικές υπηρεσίες, σε επίπεδο Επαρχείου. Είναι ενστικτώδης η αντίδραση μεταξύ κέντρου και περιφέρειας γενικότερα σε κάθε οργανισμό. Το οποιοδήποτε κέντρο λήψεως αποφάσεων έχει συνεχή προσπάθεια να απομηζεί όποια ικμάδα μπορεί να στραφεί προς την Περιφέρεια. Γι΄ αυτό όμως οι σύγχρονες δημοκρατίες φτιάχνουν θεσμούς τέτοιους που αλληλοσυμπληρούμενοι και αλληλοελεγχόμενοι να αποτρέπουν έστω αυτή τη φυσική ενέργεια. Αυτό το ρόλο έχουν τα Επαρχεία. Θα είναι λοιπόν τεράστιο λάθος εάν καταργηθούν τα Επαρχεία και σε πρώτη φάση όπως συζητιέται για τα χερσαία, με συνέπεια η διεύθυνση και διοίκηση των αποκεντρωμένων διευθύνσεων ή τμημάτων σε ευρύ πεδίο και χωρικά να ασκείται από τους υπαλλήλους. Τότε και η δημοκρατία θα έχει πληγεί αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα μπορέσει να παραχθεί οποιοδήποτε έργο.

    Για τη χρηστή διοίκηση της περιφέρειας και δη στις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές και την αντιμετώπιση των θεμάτων της καθημερινότητας θα ήταν ωφέλιμο να συσταθεί ένα παρατηρητήριο αποτελούμενο από τους Βουλευτές και εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού των Νομών, Νησιωτικών και Δυσπρόσιτων περιοχών που θα εξειδικεύει σε κάθε νομοσχέδιο ειδική πολιτική για τις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές.

    Τέλος πρέπει να δοθεί βαρύτητα στο σχεδιασμό και την εφαρμογή πρακτικών για την πολιτική προστασία της Περιφέρειας. Η σημερινή πραγματικότητα έχει δείξει τη μεγάλη σημασία της ύπαρξης ενός αποτελεσματικού μηχανισμού ταχείας και συντονισμένης αντίδρασης σε περίπτωση φυσικών ή ανθρωπογενών καταστροφών ειδικά στις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές. Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις έχουν την ευθύνη υλοποίησης του κεντρικού σχεδιασμού, διαθέτουν όμως πεπερασμένα μέσα και δυνατότητες. Για ένα καλύτερο σχεδιασμό του συστήματος Πολιτικής Προστασίας είναι επιβεβλημένη η έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών Αποφάσεων και άλλων κανονιστικών πράξεων που χρειάζονται για την επεξήγηση και εφαρμογή όλου του νομικού πλαισίου που διέπει την Πολιτική Προστασία, η διάθεση από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ικανών χρηματοδοτήσεων καθώς και ο ανασχεδιασμός του συνολικού πλέγματος του συστήματος Πολιτικής προστασίας, της οργάνωσης, της στελέχωσης και του συντονισμού των εμπλεκομένων φορέων σε επίπεδο Επαρχείου. Συνεπώς η προσήλωση στην αρχή της αποκέντρωσης και η μεταφορά εξουσιών όσο πιο κοντά στο λαό είναι απαίτηση του σήμερα για την ανάπτυξη της χώρας μας και την κατοχύρωση της παρουσίας της διεθνώς.

    Επαρχείο ΑΝΔΡΟΥ Κείμενο: Μαργαρίτα Στεφανή - 27/2/2008

    Αρχή σελίδας
    ANDROSinfo
    ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΘΙΟΥ
    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ»


    Ο Δήμος Κορθίου σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων / Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. θα πραγματοποιήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ» για το νησί της Άνδρου. Το πρόγραμμα αποτελεί σύζευξη Εθελοντισμού, Αυτοδιοίκησης και Πολιτικής Προστασίας.

    Στόχος είναι η εκπαίδευση ενηλίκων σε δεξιότητες διαχείρισης κινδύνου, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης.

    Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 100 ώρες (περίπου 23 συναντήσεις) και συνήθως διεξάγεται δύο φορές την εβδομάδα, απογευματινές ώρες, και χρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους. Μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί 88 προγράμματα σε αντίστοιχους Δήμους ή Νομαρχίες και εκπαιδεύτηκαν περίπου 3000 πολίτες – εθελοντές. Οι εκπαιδευθέντες εθελοντές λαμβάνουν πιστοποιητικό Δια Βίου Εκπαίδευσης και με ορισμένες προϋποθέσεις εντάσσονται στο Εθνικό Μητρώο Εθελοντών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

    Σας αναφέρουμε τους συνεργαζόμενους φορείς και συνοπτικά ορισμένα βασικά αντικείμενα της εκπαίδευσή τους:

    Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
    Γνωσιακές παράμετροι της διαχείρισης κινδύνων και κρίσεων
    Επικοινωνία – Διαχείριση Πληροφορίας - Διαχείριση πανικού
    Δυναμική Ομάδας – Λύση Προβλήματος – Λήψη Απόφασης.

    Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
    Μετεωρολογική Πληροφορία – Επιχειρησιακή Ετοιμότητα – Τεχνολογικά Ατυχήματα – Λειτουργία Κέντρου Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας.

    Κινητή Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών.
    Αναγνώριση Κατεστραμμένης Περιοχής.
    Ασφάλεια Διασώστη και Διαδικασία Διάσωσης.

    Χρήση Μηχανημάτων – Ομαδοποίηση Θυμάτων στις μαζικές καταστροφές (TRIAGE).
    Ακινητοποίηση θυμάτων εντός ερειπίων και δημιουργία σεναρίου διάσωσης.

    Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας .
    Μέτρα Αυτοπροστασίας από σεισμούς.
    Επισήμανση και άρση επικινδυνοτήτων σε χώρους κατοικίας.
    Συμπεριφορά κτιρίων, καταρρεύσεις και διασώσεις.
    Σχέδια έκτακτης ανάγκης για χώρους συνάθροισης κοινού.
    Διαχείριση ελεύθερων χώρων – Χώροι καταφυγής.
    Σύνταξη σχεδίου ασφαλούς εκκένωσης χώρων συνάθροισης πολιτών.

    Πυροσβεστική Υπηρεσία (και Ε.Μ.Α.Κ.).
    Αστικές πυρκαγιές.
    Πυρκαγιές υγρών και αερίων.
    Δασικές πυρκαγιές
    Διασώσεις από σεισμούς κα τροχαία ατυχήματα.

    Λιμενικό Σώμα.
    Σωστικά μέσα πλοίων.
    Ναυτικά ατυχήματα – Εγκατάλειψη πλοίων – Διάσωση.
    Ναυαγοσωστική.
    Προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος.

    Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός – Σαμαρείτες
    Πρώτες Βοήθειες : συμπεριλαμβάνονται
    κακώσεις, εγκαύματα, κατάγματα, δήγματα ζώων
    δηλητηριάσεις, ξένα σώματα, ασφυξία, επιληψία, ηλεκτροπληξία
    καρδιακή προσβολή, ΚΑΡΠΑ, πνιγμός.
    Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση
    Καταυλισμοί : Δημιουργία καταυλισμών, Εγκατάσταση σκηνών και Λειτουργία καταυλισμών.

    Γιατρούς Χωρίς Σύνορα - PRAKSIS
    Οργάνωση και λειτουργία εθελοντικών ομάδων.
    Ο εθελοντής σε τοπικό επίπεδο.
    Εκτίμηση αναγκών σε καταστάσεις κρίσεων.
    Σχεδιασμός προγράμματος φυσικής καταστροφής.

    Για να δηλώσετε συμμετοχή στο πρόγραμμα παρακαλώ επικοινωνήστε με το Δήμο Κορθίου στο τηλέφωνο 22820.61360 (κα. Στεφανία Παρλιάρου) ή στα ΚΕΠ της περιοχής σας.

    ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΘΙΟΥ - 18/1/2008

    Αρχή σελίδας
    ANDROSinfo
    Ξεκινά η συζήτηση για τον «Καποδίστρια 2»

    Αυλαία στον διάλογο για τη διοικητική μεταρρύθμιση. Τα «χαρτιά» της κυβέρνησης για τον «Καποδίστρια 2» πρόκειται να ανοίξει στο έκτακτο συνέδριο της ΕΝΑΕ ο υπουργός Εσωτερικών κ. Προκόπης Παυλόπουλος. Ταυτόχρονα θα έχει να αντιμετωπίσει το «γαλάζιο μπαϊράκι» νομαρχών και δημάρχων, οι οποίοι αντιδρούν στις συνενώσεις νομαρχιών και δήμων.

    Η βασική γραμμή στην οποία θα κινηθεί η κυβέρνηση περιλαμβάνει δύο άξονες: συγχώνευση δήμων και νομαρχιών σε δύο φάσεις (εθελοντική με οικονομικά κίνητρα και υποχρεωτική) και καθιέρωση μητροπολιτικής διοίκησης σε μεγάλα αστικά κέντρα και τα νησιά. Οι 13 διοικητικές περιφέρειες θα μείνουν ως έχουν, για λόγους που έχουν να κάνουν με την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων από το Δ’ ΚΠΣ.

    Στο συνέδριο της ΕΝΑΕ έχει προσκληθεί και ο κ. Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος δεν αποκλείεται να παρουσιάσει τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ για τη διοικητική μεταρρύθμιση. Οι θέσεις παρουσιάστηκαν στο χθεσινό Πολιτικό Συμβούλιο του Κινήματος από τον υπεύθυνο του αντίστοιχου Τομέα κ. Χάρη Καστανίδη. Σε γενικές γραμμές, συμπίπτουν με αυτές της κυβέρνησης, αλλά το ΠΑΣΟΚ διαφοροποιείται ως προς το γεγονός ότι ζητά καθιέρωση των Περιφερειών στο δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης (δηλαδή, προτείνεται η κατάργηση των νομαρχιών) και επίσης κατάργηση του εκλογικού συστήματος του 42%.

    Σε ό,τι αφορά τα «γαλάζια μπαϊράκια» που εκδηλώνονται ήδη στη Θεσσαλία και στη Βόρεια Ελλάδα, δράση έχει αναλάβει ο κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, ο οποίος συντονίζει τις προσπάθειες κατευνασμού των ανταρτών. Χθες συγκλήθηκε στη Ρηγίλλης έκτακτη συνεδρίαση του Τομέα Αυτοδιοίκησης της Ν.Δ. υπό τον γραμματέα του κόμματος.


    Πηγή: Πρώτο Θέμα - 15 Μαΐου 2008




    Αρχή σελίδας - ANDROS info

    ANDROS info
    ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ANDROSinfo Δείτε το ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ του ANDROSinfo
    Πείτε μας τα σχόλιά σας για τις σελίδες μας και το νησί μας την ΑΝΔΡΟ.

                       Developed by:   Vangelis Stergiotis    Καλομενοπούλου 8 Ν. Ψυχικό  -  15451  ΑΘΗΝΑ   Τηλ.:210.6726.051    Φαξ:210.6726.052  
    Copyright © 2008 Studio Target. All Rights Reserved    -   Όροι χρήσης του ANDROSinfo.gr