|
|
Περιεχόμενα:
Θα περνούν ΚΤΕΟ και τα δίτροχα Τετάρτη, 06.05.09
Με παράβολο 40 ευρώ από τις αρχές του 2010 αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά από τους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης και να επεκταθεί σε όλη τη χώρα ο υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος για 2,2 εκατομμύρια δίκυκλες μοτοσικλέτες όλων των κατηγοριών, ανεξαρτήτως κυβισμού.
Με απόφαση που υπέγραψε χθες ο υπουργός Μεταφορών κ. Ε. Στυλιανίδης, με την οποία καθορίζονται οι προδιαγραφές χωροθέτησης, κατασκευής, στελέχωσης και εξοπλισμού των μονάδων τεχνικού ελέγχου, μπαίνει στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την ενεργοποίηση του νέου θεσμού.
Σε όλη τη χώρα λειτουργούν ήδη 70 ιδιωτικές και 50 δημόσιες μονάδες τεχνικού ελέγχου οχημάτων και άλλες 80 ιδιωτικές μονάδες έχουν πάρει άδεια για να αρχίσουν τη λειτουργία τους. Οι νομαρχίες της χώρας, σε συνεργασία με τις υφιστάμενες και νέες μονάδες ιδιωτικών και δημοσίων ΚΤΕΟ της περιοχής τους, θα προχωρήσουν στην εφαρμογή του θεσμού, στην αρχή με πρόγραμμα πρόσκλησης, βάσει του αριθμού κυκλοφορίας των δίκυκλων οχημάτων. Οι τιμές στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ καθορίζονται ελεύθερα από τους ιδιοκτήτες τους, ενώ θα εκδοθεί απόφαση για το παράβολο που θα ισχύσει για τον τεχνικό έλεγχο των δικύκλων στα δημόσια ΚΤΕΟ, το ύψος του οποίου αναμένεται να είναι στα ίδια με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ επίπεδα, για λόγους υγιούς ανταγωνισμού.Ο έλεγχος των δικύκλων θα αφορά σε: Ταυτότητα δικύκλου, φρένα, κινητήρας, εκπομπές ρύπων, θόρυβος εξάτμισης, σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι, χειρολαβές), πλαίσιο, τροχοί, ελαστικά, φώτα κ.ά.
Ειδικότερα για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δικύκλων ορίζεται ότι μπορούν να λειτουργούν με τον κατάλληλο εξοπλισμό σε εκτάσεις εντός σχεδίου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον 750 τετραγωνικών μέτρων και στην υπόλοιπη χώρα σε εκτάσεις 500 τετραγωνικών μέτρων, εφόσον ο πολεοδομικός χαρακτήρας των περιοχών επιτρέπει τη χρήση τους.
Επανάσταση στις αστικές μεταφορές σκοπεύει να φέρει η General Motors
Ένα όχημα το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει τη λύση στο πρόβλημα των αστικών μεταφορών ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει η General Motors σε συνεργασία με τη Segway.
Όπως ανακοίνωσαν εκπρόσωποι των δύο εταιρειών την Τρίτη, το δίκυκλο, διθέσιο ηλεκτροκίνητο όχημα που φιλοδοξεί να εκθρονίσει τα συμβατικά αυτοκίνητα από τη θέση του κυρίου μέσου μεταφορών εντός πόλης βρίσκεται ήδη στο στάδιο της ανάπτυξης.
Το όνομά του προγράμματος: PUMA (Personal Urban Mobility and Accesibility: Προσωπική Αστική Κινητικότητα και Εύκολη Πρόσβαση). Ένα από τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του είναι η πρόσβαση σε ένα ενιαίο δίκτυο το οποίο θα του επιτρέπει να «αλληλεπιδρά» με άλλα οχήματα, λειτουργώντας ρυθμιστικά για την κίνηση στους δρόμους και προλαμβάνοντας ατυχήματα. Το σύστημα θα κάνει εκτεταμένη χρήση τεχνολογίας GPS, και ο απόλυτος στόχος του προγράμματος είναι να αποκτήσει το όχημα τη δυνατότητα να αυτοοδηγείται.
«Το πιο συναρπαστικό είναι ότι κάνουμε περισσότερα πράγματα με λιγότερα μέσα και επιπτώσεις. Λιγότερες εκπομπές, λιγότερη εξάρτηση από καύσιμα, λιγότερος χώρος» είπε ο Τζιμ Νόρροντ, ανώτατο στέλεχος της Segway.
Το πρωτότυπο έχει ήδη κατασκευαστεί. Το βάρος του είναι 136 κιλά και τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου-ιόντων. Η μέγιστη ταχύτητά του μπορεί να φτάσει τα 56 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ η αυτονομία του είναι 56 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Αν και δεν υπάρχουν ακόμα ακριβή στοιχεία γύρω από την τιμή του, αλλά εκτιμάται πως θα κυμαίνεται κάπου ανάμεσα στο 1/4 και το 1/5 της τιμής ενός κλασικού αυτοκινήτου.
Όπως είπε ο Λάρι Μπερνς, αντιπρόεδρος του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της General Motors, πρόκειται για μια κίνηση που αποσκοπεί στην καθιέρωση της εταιρείας ως πρωτοπόρου στο χώρο των εναλλακτικών οχημάτων - εν όψει των οικονομικών προβλημάτων που απειλούν την ίδια την ύπαρξη της General Motors.
Ο Μπερνς μίλησε για τον «αντίποδα» του Hummer, το οποίο είχε ανεβάσει την εταιρεία στην κορυφή της κατάταξης στα βαρέα οχήματα: η General Motors φιλοδοξεί να κάνει το ίδιο με το PUMA στα μικρά.
Στους επικριτές που κατηγορούν το όχημα ότι στερείται βασικών χαρακτηριστικών ασφαλείας (αερόσακους, ζώνες ασφαλείας) η General Motors απαντά πως το PUMA θα αποφεύγει αυτόματα πεζούς, εμπόδια και άλλα οχήματα: κοινώς δε θα εμπλέκεται σε ατυχήματα.
Όσο και αν όλα αυτά μοιάζουν να βγαίνουν από τη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, ο Μπερνς είπε πως δεν χρειάζεται να εφευρεθεί τίποτα καινούριο- όλες οι τεχνολογίες που χρειάζονται είναι διαθέσιμες. «Πρόκειται απλά για επιχειρηματική απόφαση» συμπλήρωσε.
Σχολιάζοντας τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται η General Motors αυτό τον καιρό, δήλωσε πως οι πιο επαναστατικές ιδέες της ιστορίας έκαναν την εμφάνισή τους μέσα σε περιόδους κρίσης, δηλώνοντας πως «οι δύο επόμενοι μήνες, και γενικότερα το 2009, θα είναι η περίοδος της αναγέννησης της General Motors».
Περίπου 1.000 μοτοσικλέτες ανακαλεί η εταιρεία YAMAHA για να αντικατασταθεί το αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης. Το πρόγραμμα ανάκλησης αφορά στα μοντέλα TW125 και TW200.
Στις συγκεκριμένες μηχανές, με ημερομηνίες κατασκευής έως το 2001, υπάρχει πιθανότητα το κάτω άκρο του αμορτισέρ να σπάσει και ο αναβάτης της μηχανής να χάσει τον έλεγχο, αν εφαρμοστεί στην πίσω ανάρτηση υπερβολικό φορτίο.
Οι ιδιοκτήτες των μηχανών θα λάβουν επιστολές από την εταιρεία που τις εισάγει στη χώρα μας και στη συνέχεια μπορούν να απευθυνθούν σε συμβεβλημένα συνεργεία για τη δωρεάν αντικατάσταση του αμορτισέρ.
Στις 24 Σεπτεμβρίου του 2008 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεδρίασε στις Βρυξέλλες και έχοντας ως στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αποφάσισε να προτείνει και να υιοθετήσει την οδηγία για τα υποχρεωτικά φώτα ημέρας σε όλα τα οχήματα.
Η οδηγία αυτή θα ξεκινήσει την λειτουργία της από τις 7 Φεβρουαρίου του 2011 για όλα τα νέου τύπου ιδιωτικής χρήσης οχημάτων και τα μικρά φορτηγά διανομής, ενώ για τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα ισχύσει 18 μήνες αργότερα, δηλαδή από τον Αύγουστο του 2012.
Επομένως όλα τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται με εφοδιασμένο το σύστημα των φώτων ημέρας, (δηλαδή τα φώτα ημέρας θα ενεργοποιούνται αυτόματα με την εκκίνηση της μηχανής του αυτοκινήτου).
Το μέτρο αυτό εκτιμάται πως θα βοηθήσει στην καλύτερη ορατότητα των Ευρωπαϊκών δρόμων και επομένως η οδήγηση θα είναι πιο ασφαλής. Η ηλεκτρική παροχή τους θα είναι μειωμένη σε σχέση με τα παραδοσιακά φώτα διασταύρωσης.
To Eco-Driving αποτελεί επίσημα ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα στην πολιτική της Ε.Ε για τις κλιματικές αλλαγές και την αποδοτικότερη λειτουργία των οδικών μεταφορών στα κράτη μέλη της.
Ουσιαστικά τo Eco-Driving είναι ένας έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, στην μείωση των εκπομπών ρύπων και των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου καθώς και στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Στην Ελλάδα τον ρόλο της προώθησης του προγράμματος αυτού έχει αναλάβει το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο μεταξύ άλλων έχει δημιουργήσει την ιστοσελίδα ecodriving.gr η οποία περιέχει χρήσιμες πληροφορίες και οδηγίες προς όλους τους οδηγούς για οικονομικότερη, ασφαλέστερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση.
Χρυσοί Κανόνες Eco-Driving
1. Αλλάξτε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2000 με 2500 στροφές.
2. Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης. Αποφύγετε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.
3. Προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας. Όταν οδηγείτε, παρατηρείτε όσο πιο μακριά μπροστά μπορείτε ώστε να είστε σε θέση να προβλέπετε τις συνθήκες κυκλοφορίας γύρω σας και να ενεργείτε κατάλληλα και έγκαιρα
4. Επιβραδύνετε ομαλά.
5. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό).
6. Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση μικρότερη κατά 25% σημαίνει περίπου 2% περισσότερο καύσιμο.
7. Κάνετε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος και ιδιαιτέρως των ελαστικών.
8. Aποφύγετε την μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα που τοποθετείτε στο όχημα (αεροτομές, σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.) προκαλεί αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
9. Αποφύγετε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών.
10. Κάνετε συνετή χρήση του κλιματισμού. Ο κλιματισμός να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να μην ρυθμίζεται κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.
11. Στις ανηφόρες να κινείστε με τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιήστε σχεδόν όλο το γκάζι, στις κατηφόρες εκμεταλλευτείτε την ταχύτητα που αποκτά το όχημα χωρίς να χρησιμοποιείτε το γκάζι.
12. Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη.
Τον Ιανουάριο βγήκαν στο σφυρί περισσότερα από 12.000 αυτοκίνητα σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς αυτοκινήτου, γεγονός που αποτελεί αριθμό ρεκόρ εκποίησης οχημάτων κατά τη διάρκεια μόλις ενός μηνός.
Ωστόσο οι έμποροι που αποτελούν και τους μοναδικούς πελάτες των κατασχεμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να απορροφήσουν τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων με αποτέλεσμα οι τράπεζες να μην ξέρουν τι να τα κάνουν.
Ανάδοχες εταιρείες.
Οι τράπεζες παρά τη μικρή πλέον προσέλευση εμπόρων στις δημοπρασίες εξακολουθούν να τις διατηρούν «μυστικές» από το ευρύ κοινό έχοντας αναθέσει σε ιδιωτικές εταιρείες τη διοργάνωση και διεξαγωγή των εκποιήσεων με κατασχεμένα οχήματα, τα οποία λίγες ημέρες πριν από την εκποίησή τους συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένους χώρους ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να μπορέσουν να τα εκτιμήσουν και να δώσουν την τελική προσφορά τους.
Επίσης, όπως φαίνεται, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναγκάζονται να μειώνουν κατά πολύ τις τιμές στα αυτοκίνητα που βγαίνουν προς εκποίηση για δεύτερη ή ακόμη και τρίτη φορά. Αλλά ήδη κάποιες τράπεζες υπό την πίεση μελετούν τώρα να ανοίξουν την αγορά και σε ιδιώτες προκειμένου να διαχειριστούν μέρος των κατασχεμένων αυτοκινήτων που έχουν συσσωρευτεί σε υπαίθριους χώρους.
Στέλεχος τράπεζας δήλωσε στην «Η» πως: «Η διαδικασία εκποίησης των κατασχεμένων οχημάτων συνεχώς φθίνει και κάποια στιγμή σκεφτόμαστε να ανοίξουμε την αγορά προς τους ιδιώτες. Όμως κάποιοι μεγάλοι έμποροι μας αναφέρουν χαρακτηριστικά πως κάτι τέτοιο μπορεί να ερμηνευτεί και ως αθέμιτος ανταγωνισμός?».
Ωστόσο η πίεση που ασκείται στις τράπεζες λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας είναι τεράστια. Στην προσπάθειά τους να καλύψουν μέρος των επισφαλών δανείων που είχαν χορηγήσει στους πρώην κατόχους των κατασχεμένων Ι.Χ. πωλούν όσο όσο ακόμη και ακριβά υπερπολυτελή μοντέλα.
Πωλείται όσο όσο...
Οι περιπτώσεις που αναφέρονται παρακάτω για τις τιμές πώλησης αυτοκινήτων που εκποιήθηκαν από τις τράπεζες στις 3 Φεβρουαρίου είναι ενδεικτικές. Αρχικά έχουμε ένα Jeep Wrangler Limited μοντέλο του 2002 με κινητήρα 4 λίτρων πωλήθηκε στα 9.500 ευρώ, ένα Subaru Forester Turbo του 2004 έναντι 10.500 ευρώ, ένα Smart ForTwo του 2005 έναντι 2.500 ευρώ, ένα VW Polo του 2001 έναντι 1.500 ευρώ, ένα Mitsubishi Pajero μοντέλο 2001 έναντι 4.500 ευρώ, ένα Chevrolet Captiva μοντέλο 2007 έναντι 17.000 ευρώ, Jeep Cherokee του 2006 (πετρέλαιο) έναντι 16.000 ευρώ.
Αγκάθι οι κατασχέσεις.
Σύμφωνα, πάντως, με εκτιμήσεις εμπόρων που συμμετέχουν εδώ και πολλά χρόνια στις δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια καθώς τρία χρόνια νωρίτερα διεξάγονταν μόλις πέντε έως δέκα εκποιήσεις κατασχεμένων οχημάτων τον χρόνο από κάθε τράπεζα ενώ φέτος ο συγκεκριμένος αριθμός έχει εκτιναχθεί τα ύψη. Ο λόγος βέβαια δεν είναι άλλος από τη μεγάλη έλλειψη ρευστότητας που παρατηρείται γενικότερα στην αγορά και από το γεγονός πως μόνο στην Αττική το 2008 κατασχέθηκαν περίπου 1.000 αυτοκίνητα κάθε μήνα. Φέτος τα πράγματα διαγράφονται χειρότερα και όπως φαίνεται οι κατασχέσεις οχημάτων θα αυξηθούν δραματικά καθώς τόσο οι απλοί καταναλωτές όσο και οι έμποροι που έχουν λάβει κάποια χρηματοδότηση από τράπεζες για τα αυτοκίνητα που έχουν στα καταστήματά τους δεν μπορούν να είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των δανείων τους εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης.
Οι εκτιμήσεις για το 2009
Σύμφωνα, πάντως, με υψηλόβαθμα στελέχη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου οι επόμενοι μήνες αναμένεται να κρίνουν το μέλλον της αγοράς καθώς τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα θα υπάρξουν ριζικές ανακατατάξεις με πολλά λουκέτα, συγχωνεύσεις αλλά και μεγάλες περικοπές από τις εταιρείες του κλάδου. Μάλιστα, αν συνεχιστεί η άσχημη εικόνα της αγοράς και δεν ληφθούν άμεσα μέτρα όπως η επαναφορά της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, η άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνητων οχημάτων, αλλά και η τόνωση της αγοράς από τις τράπεζες με έγκριση νέων δανείων για αγορά αυτοκινήτου τότε οι ταξινομήσεις νέων Ι.Χ. μπορεί να πέσουν πολύ κάτω από τις 200.000 εντός του 2009!
|
|
Δείτε το ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
του ANDROSinfo
Πείτε μας τα σχόλιά σας για τις σελίδες μας και το νησί μας την ΑΝΔΡΟ.
|
|