ANDROSinfo ?? Portal t?? ??????
Sunday 20-05-2018
ANDROS   ΑΡΧΙΚΗ     EDITORIAL         ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ         ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ     ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ   Το ANDROSinfo στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ANDROSinfo in ENGLISH ANDROSinfo en FRANCAIS ANDROSinfo in DEUTSCH ANDROSinfo in ITALIANO ANDROSinfo en ESPANOL
Όλες οι πληροφορίες για την Ανδρο





ANDROS BATSI Ανδρος. Ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια στο Μπατσί, διαμονή καταλύματα διακοπές στην Άνδρο ANDROS www.ANDROSinfo.gr

www.ANDROS info.gr

Τι πρέπει να κάνετε για να βρείτε δουλειά.

Ποια είναι τα μυστικά που θα σας ανοίξουν τον δρόμο μιας επιτυχημένης επαγγελματικής καριέρας

Είτε τα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων δεν ήταν ευνοϊκά για εσάς είτε κρατάτε στα χέρια σας το πολυπόθητο πτυχίο είτε έχετε χάσει πρόσφατα τη δουλειά σας, όλοι βρίσκεστε στην ίδια διαδικασία σκέψης και προβληματισμού:

«Και τώρα τι κάνω; Πώς κινούμαι για να βρω δουλειά;».

Για να κερδίσετε τις καλύτερες εντυπώσεις και φυσικά μια θέση εργασίας δεν αρκεί να έχετε μόνο προσόντα αλλά θα πρέπει να ξέρετε και πώς θα τα παρουσιάσετε και τι ζητούν από εσάς οι εν δυνάμει εργοδότες σας. Και καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, καλό είναι να γνωρίζετε τα «μυστικά» εκείνα που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε και τελικά να κερδίσετε τη θέση που «κυνηγάτε». Βέβαια η προσπάθεια δεν σταματά στην κατάκτηση ενός εργασιακού πόστου. Πρέπει να γνωρίζετε και πώς να διατηρήσετε τη δουλειά σας στη συνέχεια. Γι' αυτό οι ειδικοί δίνουν χρήσιμες συμβουλές για τα πιο καίρια βήματα που θα σας οδηγήσουν στην επιτυχία αλλά και στη διατήρησή της.

Η πρώτη κίνηση και επαφή με την εταιρεία που σας ενδιαφέρει είναι το βιογραφικό σημείωμα. Μπορεί να νομίζετε ότι πρόκειται για μια απλή και τυπική διαδικασία, χρήζει όμως ιδιαίτερης προσοχής, αφού σκοπός του είναι να προκαλέσει το ενδιαφέρον της εταιρείας ώστε στη συνέχεια να σας καλέσει για συνέντευξη. Μπορεί οι γνώσεις σας να είναι αξιοζήλευτες αλλά αν δεν τις παρουσιάσετε κατάλληλα δεν πρόκειται να σας ανοίξουν εύκολα οι πόρτες. Ο διευθυντής Προσωπικού που ασχολείται συνήθως με τα βιογραφικά σημειώματα έχει περιορισμένο χρόνο και δεκάδες προσφορές εργασίας, γι' αυτό πρέπει να τον εντυπωσιάσετε.

Για να το πετύχετε αυτό, όπως αναφέρουν σύμβουλοι επιχειρήσεων, θα πρέπει να αναγράψετε τις πληροφορίες «με ακρίβεια και σαφήνεια, χωρίς να υπερβάλετε και να δώσετε λανθασμένα ή αναληθή στοιχεία. Οπωσδήποτε να είναι κατανοητό, περιεκτικό, λιτό και σύντομο ­ δύο σελίδες ως και τρεις αν έχετε επαγγελματική εμπειρία. Να μην περιέχει περιττές πληροφορίες, όχι μόνο για να μη γίνει βαρετό αλλά και για να ερεθίσετε την περιέργεια του αποδέκτη του».

Οσον αφορά τη δομή του, στην αρχή αναφέρονται πάντα τα προσωπικά στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο, ηλικία, διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου, οικογενειακή κατάσταση και στρατιωτική θητεία για τους άντρες. Στη συνέχεια ακολουθούν η μόρφωση και σεμινάρια, αν έχετε παρακολουθήσει. Ο συνηθέστερος τρόπος γραφής είναι να αναγράφονται τα διπλώματα ιεραρχικά σύμφωνα με τη βαθμίδα τους, ξεκινώντας από το μεγαλύτερο, π.χ. μεταπτυχιακά. Μην ξεχάσετε να σημειώσετε τη χρονολογία και τον τόπο απόκτησής τους. Επεται η επαγγελματική εμπειρία, η οποία παρουσιάζεται χρονολογικά, συνήθως από την πιο πρόσφατη ως την πιο παλαιά εργασία. Μετά σειρά έχουν τα προσωπικά χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα, τα οποία πρέπει να είναι σύντομα.

* Πού να στείλετε το βιογραφικό
Οσο καλά και αν είναι συνταγμένο το βιογραφικό σας, προκειμένου να έχετε απάντηση πρέπει να στείλετε όσο το δυνατόν περισσότερα γίνεται, κυρίως αν πρόκειται για την πρώτη σας εργασία. Για έναν μήνα να παρακολουθείτε τις αγγελίες όλων των εφημερίδων και στείλτε βιογραφικά σε όσες εταιρείες σάς ενδιαφέρουν και ζητούν προσωπικό.

Μπορείτε επίσης να στείλετε και σε άλλες που δεν έχουν κενές θέσεις αλλά στο μέλλον μπορεί να σας χρειαστούν. Σύμφωνα με την εμπειρία των συμβούλων επιχειρήσεων, αν στείλετε 100 βιογραφικά μπορεί να επιτύχετε περίπου 15 συνεντεύξεις και από αυτές δύο προτάσεις. Η εντατική και αποτελεσματική αναζήτηση εργασίας δεν πρέπει να σταματά μόνο στη λύση της εφημερίδας. Σε αυτό το μέσο μπορεί να καταφεύγουν πολλοί εργοδότες προκειμένου να ανακαλύψουν τον μελλοντικό εργαζόμενό τους αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι προσέγγισης.

Η σωστή επιλογή εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά της κάθε εργασίας και φυσικά από τις δυνατότητες και προσβάσεις του κάθε υποψήφιου εργαζομένου. Η αναζήτηση μέσω των εφημερίδων είναι μια από τις πιο κλασικές μεθόδους. Οι εφημερίδες μπορεί να είναι εξειδικευμένες στην καταχώρηση αγγελιών ή διάφορες κλασικές, γενικού περιεχομένου. Μεγαλύτερη επιτυχία συνήθως έχουν οι ενδιαφερόμενοι που απευθύνονται στις εξειδικευμένες ως προς το περιεχόμενό τους εφημερίδες (π.χ. οικονομικές, νομικές). Αν και σύμφωνα με μελέτες έχει αποδειχθεί ότι αυτή η προσέγγιση δεν επιφέρει τις περισσότερες φορές θετικά αποτελέσματα, αφού το ποσοστό αποτυχίας αγγίζει το 90%.

Ενας άλλος τρόπος προσέγγισης πιθανών εργοδοτών είναι μέσω δημοσίων υπηρεσιών για την απασχόληση του εργατικού δυναμικού. Τέτοιες υπηρεσίες, όπως ο ΟΑΕΔ, μπορούν να αποτελέσουν μια καλή ευκαιρία για εξεύρεση εργασίας, αν και η αποτελεσματικότητά τους έχει γίνει αρκετές φορές αντικείμενο κριτικής. Στον χώρο της απασχόλησης δραστηριοποιούνται επίσης και ιδιωτικές εταιρείες συμβούλων, οι οποίες πολύ συχνά αποδεικνύονται μια καλή λύση για το πρόβλημα της εξεύρεσης εργασίας. Οι εταιρείες αυτές μπορεί να είναι αρκετά εξειδικευμένες και να ασχολούνται μόνο με λογιστές, δικηγόρους, διοικητικό προσωπικό ή ακόμη και με άλλου είδους επαγγέλματα, π.χ. μπέιμπι σίτερς, καθαρίστριες κ.ά.

«Μια αρκετά νέα μέθοδος εξεύρεσης εργασίας η οποία έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και πιστεύεται ότι θα είναι μια από τις επιτυχημένες του μέλλοντος είναι μέσω Διαδικτύου, του Internet. Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παροχή επιχειρηματικών συμβουλών περιλαμβάνουν πια στις ιστοσελίδες τους και αγγελίες πελατών τους για κενές θέσεις εργασίας» αναφέρει ο καθηγητής του University of La Verne, κ. Σπύρος Αθανασιάδης. Υπάρχουν επίσης και ανάλογες αγγελίες σε διάφορες διευθύνσεις που παρέχουν μόνο τέτοιου είδους υπηρεσίες και μπορούν εύκολα να ανιχνευθούν μέσω των μηχανών αναζήτησης του Διαδικτύου.

* Η ώρα της συνέντευξης
Εφόσον καταφέρατε να κλείσετε κάποιο ραντεβού για συνέντευξη, συνδυάζοντας και όλους τους τρόπους αναζήτησης, δεν πρέπει να επαναπαυθείτε, γιατί αυτό το βήμα είναι το πιο βασικό και πρέπει να δώσετε τον καλύτερο εαυτό σας. Κατ' αρχάς προσέξτε ιδιαίτερα την εμφάνισή σας, η οποία πρέπει να είναι επίσημη, κλασική, χωρίς όμως να προσθέσετε εντυπωσιακά, εκκεντρικά στολίδια. Επίσης, δώστε βάση στη γλώσσα του σώματος και τιθασεύστε τις κινήσεις του.

Προτού πάτε στο ραντεβού προσπαθήστε να κάνετε ασκήσεις αυτογνωσίας, ώστε να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση και σιγουριά. «Εκείνοι που με επιστημονικό τρόπο μετρήθηκε ότι σέβονται πολύ τον εαυτό τους έχουν μια αίσθηση ανωτερότητας, μια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να τα καταφέρουν με σχεδόν όλο τον κόσμο και όλες τις καταστάσεις. Γι' αυτό προσπαθήστε να ανεβάσετε την εικόνα που έχετε για τον εαυτό σας» υποστηρίζουν οι ειδικοί. Ενας τρόπος είναι να συναναστρέφεστε επιτυχημένα άτομα και να παρακολουθείτε τις αντιδράσεις και τις κινήσεις τους.

Ακόμη μελετήστε και μαζέψτε πληροφορίες και στοιχεία για την εταιρεία προκειμένου να είστε ενημερωμένοι, π.χ., για τις αρμοδιότητές της, για το πώς κινείται στην αγορά κτλ. και φροντίστε να δείξετε στη συνέντευξη ότι γνωρίζετε την πορεία της.

* Η καλή αρχή
Αν πετύχατε τον στόχο σας, δηλαδή σας προσέλαβαν, αρχίζει η δεύτερη και πιο δύσκολη προσπάθειά σας. Σε πολλές περιπτώσεις, στην αρχή, οι προσλήψεις των εργαζομένων γίνονται με προσωρινή σύμβαση ορισμένου χρόνου προκειμένου να σας δοκιμάσουν και να διαπιστώσουν αν όντως αξίζετε. Γι' αυτό πρέπει να πείσετε όλους και ιδίως τον προϊστάμενό σας ότι όχι μόνο θα τα καταφέρετε αλλά και ότι μπορείτε να εξελιχθείτε επαγγελματικώς, προσέχοντας κάποια σημεία.

Κατ' αρχάς πρέπει να αντιληφθείτε την εσωτερική ιδεολογία της επιχείρησης και να δουλέψετε μαζί της και όχι εναντίον της. Η κάθε επιχείρηση λειτουργεί και δουλεύει με τον δικό της τρόπο. Για να τον ανακαλύψετε, παρατηρήστε τι συμβαίνει και όχι τι δηλώνουν. Ποιοι ανεβαίνουν στην ιεραρχία; Από μέσα ή από έξω; Ανεβαίνουν άνθρωποι των πωλήσεων ή της παραγωγής; Ετσι κι αλλιώς ανεβάζουν αυτούς που συμπαθούν, γι' αυτό προσπαθήστε να καταλάβετε τι προσόντα διαθέτουν αυτοί που ανεβαίνουν και κοιτάξτε να τους μοιάσετε.

* Πώς θα ξεχωρίσετε
Υπάρχουν επιχειρήσεις που σε κάποιο βαθμό είναι ανοιχτές σε καινούργιες ιδέες, πώς όμως θα τις «πουλήσετε» στον προϊστάμενό σας; Προσπαθήστε να τον ψυχολογήσετε και να μάθετε τι προτιμά. Τι προσωπικές φιλοδοξίες έχει; Ποιοι τον επηρεάζουν τώρα; Ποιες είναι οι αξίες του; Πώς του αρέσει να του παρουσιάζουν τις απόψεις τους οι άλλοι; Γραπτά; Προφορικά; Θυμηθείτε ότι «όσο πιο καλή είναι μια ιδέα τόσο πιο μεγάλη απειλή αποτελεί» υποστηρίζουν οι ειδικοί. Μήπως πρέπει να εμφανίζονται σαν δικές του; Μήπως πρέπει να του κάνετε ερωτήσεις και να συμπεριλάβετε τις απαντήσεις στην πρότασή σας; Σε όλους αρέσει να νιώθουν ότι τους βοηθούν. Δώστε τους την εντύπωση αυτή και κρατήστε τα πυρομαχικά σας ανέπαφα. Επίσης προσέξτε τον νόμο της πρώτης εντύπωσης. Ο,τι καθιερώσετε τις πρώτες ημέρες θα σας συνοδεύει συνέχεια.

Αλλος καθοριστικός παράγοντας για την καλή εργασιακή σχέση και κατ' επέκταση τη διατήρηση της θέσης εργασίας σας είναι η αποτελεσματική επικοινωνία, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της καλής ακρόασης και συνομιλίας. Υπάρχουν κάποιες στιγμές που είναι αναγκαίο να ακούτε προσεκτικά, π.χ. όταν πρόκειται να πάρετε μια απόφαση και ζητάτε τη γνώμη άλλων, όταν σας πλησιάζει ένας υφιστάμενος, όταν μια ιδέα ακούγεται για πρώτη φορά, προτού εκφράσετε τη διαφωνία σας, κτλ. Σε αυτές τις περιπτώσεις «το να ξέρετε να ακούτε είναι τέχνη και ο στόχος σας θα πρέπει να είναι να γίνετε ενεργητικοί και όχι παθητικοί ακροατές» συμβουλεύουν οι ειδικοί. Να εστιάζετε σε αυτά που ακούτε, να μένετε στην κεντρική ιδέα, να είστε εκεί, κοιτάζοντας τον συνομιλητή στα μάτια, βεβαιώστε τον άλλο ότι ακούτε κάνοντας σποραδικές ερωτήσεις και ενθαρρύντε τον να συνεχίσει. Βασική προϋπόθεση για να διεξαχθεί μια επιτυχημένη συνομιλία είναι να είστε προετοιμασμένοι.

Δηλαδή να ξέρετε τι θέλετε να πείτε αλλά και να γνωρίζετε τον χαρακτήρα του συνομιλητή σας, π.χ. του εργοδότη. Δύο βασικές κατηγορίες χαρακτήρων είναι οι έμμεσοι, οι οποίοι συνήθως επιθυμούν αργό διάλογο, και οι άμεσοι, οι οποίοι επικοινωνούν καλύτερα με γρήγορους ρυθμούς. Διαλέξτε την κατάλληλη ώρα (π.χ. να μην είναι πιεσμένος ο εργοδότης) για να συνομιλήσετε αλλά και τον κατάλληλο χώρο.

Πότε είναι ικανοποιημένος ο εργαζόμενος
Εκτός από την προσπάθεια των εργαζομένων η επιτυχής εργασιακή σχέση εξαρτάται και από διάφορους παράγοντες για τους οποίους υπεύθυνος είναι ο εργοδότης. Ο Φρέντερικ Χέρζμπεργκ διεξήγαγε μια μελέτη τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι ικανοποιούνται από την εργασία τους σύμφωνα με τους ακόλουθους συντελεστές:

1. Αίσθημα επίτευξης των στόχων.
2. Αναγνώριση για το επίτευγμα.
3. Ενδιαφέρον για την εργασία.
4. Ευκαιρίες για ανάπτυξη.
5. Ευκαιρίες για προαγωγή.
6. Υπευθυνότητα.
7. Σχέσεις με συναδέλφους.
8. Οικονομική ικανοποίηση.
9. Δίκαιη συμπεριφορά ανωτέρων.
10. Λογικές πρακτικές και κανόνες εργασίας.
11. Θέση.
12. Εξασφάλιση.
13. Φιλικότητα προϊσταμένων.
14. Καλές συνθήκες εργασίας.
Πηγη: "Το Βήμα"




Αρχή σελίδας - ANDROS info

ANDROS info
ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ANDROSinfo Δείτε το ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ του ANDROSinfo
Πείτε μας τα σχόλιά σας για τις σελίδες μας και το νησί μας την ΑΝΔΡΟ.

                   Developed by:   Vangelis Stergiotis    Καλομενοπούλου 8 Ν. Ψυχικό  -  15451  ΑΘΗΝΑ   Τηλ.:210.6726.051    Φαξ:210.6726.052  
Copyright © 2008 Studio Target. All Rights Reserved    -   Όροι χρήσης του ANDROSinfo.gr